עם היתפתחות האינטרנט, שירותים בתחום הפסיכולוגיה הפכו לנגישים יותר. עכשיו, כדי לקבל עצה, ייעוץ או עזרה מקצועית, אתה לא צריך להירשם להתייעצות פנים אל פנים. כיום יש אתרי אינטרנט רבים שבהם פסיכולוגים ופסיכוטריסטים מצעים את עזרתם דרך צ’אט מקוון, שבו אפשר להיתכתב אונליין. לאתרים ושרותים כגון אלה יש כמה מאפיינים שעליהם נספר בהמשך.

 

יתרונות של התייעצויות מקוונת אם פסיכולוג דרך צ’אט אונליין

 

שירותים מקוונים מספקים צורות שונות של תקשורת עם לקוחות. לדוגמה, אתה יכול לשאול פסיכולוג שאלה חינם (ללא רישום או לאחר שעברת את תהליך הרישום המתאים) ישירות באתר האינטרנט. כאשר מדובר בהיתכתבות אם המומחה דרך דואר אלקטרוני, המומחה לא תמיד מגיב באופן מיידי, בדרך כלל לאחר כמה ימים. אבל אם אתה צריך לקבל תשובה במהירות, אפשרות התקשורת הטובה ביותר היא לשוחח עם פסיכולוג אונליין בחינם וללא רישום. הלקוח מתקשר עם המומחה באמצעות אמצעים לשיחה מקוונת אונליין כמו סקייפ,וואטסאפ, ויבר וכו.., שמאפשרים לאנשים לדבר דרך צאט או שיחת וידאו אונליין.

אנשים שרוצים לקבל עצה או ייעוץ מפסיכולוג יכולים לעשות זאת בתשלום או למצוע מקום בו אפשר לקבל ייעוץ חד פעמי חינם. כאשר אתה מתקשר אם פסיכלוג בחינם היתרונות ברורים. קודם כל, אין תשלום. בבחירת שיטת ייעוץ כזו, אתה לא מסתכן בבזבוז כסף. אין זה סוד שעצם העובדה שאתה פונה לעזרה פסיכולוגית לא מבטיחה לך שאתה תקבל פתרון לבעיה שלך, במיוחד אם היא מטרידה אותך זמן רב. התוצאה תמיד תלויה בכישוריו של המומחה, בציפיות של הלקוח, ובמידה שבה הלקוח מוכן לעבוד על עצמו. עם זאת, אנשים חוששים לעתים קרובות מאכזבה ובזבוז של כסף. צ’אט עם פסיכותרפיסט באינטרנט בחינם מבטל סיכונים כאלה. גם אם הציפיות שלך מהשיחה לא ימולאו, אתה תחסוך כסף.

הפלוס השני הוא מהירות ונוחות. אונליין צאט מניח שהתשובה לשאלה מגיעה באופן מיידי, כמעט כאילו מדובר בשיחה חיה. אתה לא צריך לחסוך זמן להתייעצות. השיחה יכולה להתקיים בכל מקום נוח בבית, בעבודה או ברחוב.

היתרון השלישי של קבלת ייעוץ דרך צאט מקוון זה האפשרות לשוחח אם פסיכולוג בעילום שם. עבור אנשים רבים שזקוקים לפסיכולוג, שיחה ללא רישום ובעילום שם היא הבחירה הטובה ביותר עקב אנונימיות מוחלטת. כדי להיכנס לדיאלוג עם מומחה, אין צורך לציין נתונים אישיים. כדי לארגן שיחה, מנהלי האתר לא צריכים את מספר הטלפון שלך, כתובת הדוא”ל שלך, או את שם המשפחה שלך. היעדר קשר אישי פנים מול פנים יוצר גם אווירה של ביטחון. עם זאת, היתרון האחרון אינו נכון עבור כולם, אלא רק עבור אותם אנשים שמרגישים לא בנוח כאשר הם צריכים לספר על כל הבעיות שלהם לאדם לא מוכר פנים מול פנים.

היתרון הגדול ביותר באונליין, הוא זה שההתייעצות אם פסיכולוג באינטרנט זמינה בחינם מסביב לשעון: הצ’אט עובד 24/7. גם אם אתה חי בצד השני של העולם, אתה לא צריך לסכם על הזמן של השיחה. בכל פעם שאתה הולך לצ’אט, אחד המומחים יהיה באינטרנט כידי לענות על השאלות שלך.

לבסוף, היתרון המוחלט של תבנית זו של ייעוץ הוא מגוון המומחים. ישנם לא מעט אתרים, בהם יש גם מומחים לבעיות ספציפיות (למשל, צ’אט של פסיכולוג משפחתי) וגם מומחים אוניברסליים, שעובדים עם מגוון מצבים ובעיות. אתרי אינטרנט מסוימים אפילו עוזרים לאנשים לבחור את פסיכולוג שמתאים לפטרון הבעיה והמצב ה ספציפי שלהם, אולם לרוב באתרים כאלה, פסיכולוגים אינם עובדים ללא תשלום. לדוגמה, אם יש לך דיכאון ממושך או בעיה רצינית אחרת, שיחה מקוונת עם פסיכותרפיסט שמומחה בבעיות של דיכאון תעזור יותר מזו של פסיכולוג אוניברסלי או שמתמחה בעיניני משפחה.

הגבלות בעת תקשורת דרך צאט

 

לא כל הבעיות יכולות להיפתר באמצעות צ’אט. כמה טכניקות פסיכותרפיסטיות דורשות נוכחות אישית ואינן ניתנות ליישום ממרחק. עם זאת, מומחה מוכשר ומנוסה ישתמש בכל האפשרויות הזמינות כדי לעזור ללקוח במהלך ההתכתבות.
הניואנס השני הוא שאם ההתייעצות היא בחינם, לעתים קרובות משך הזמן שלה מוגבל. לא תמיד אפשר לקבל תשובה ממצה ב-15 הדקות שמוקצות לשיחה. עם זאת, כמה שירותים פסיכולוגיים מציעים פתרונות מועילים לשני הצדדים, כגון הארכת הייעוץ בתמורה לפרסום הפסיכלוג או עבור תשלום סמלי.

 

סיכום

שירותים שמאפשרים העברת הודעות מיידיות למתן סיוע פסיכולוגי הם אלטרנטיבה טובה לצורה המסורתית של ייעוץ פנים אל פנים. עבור אנשים רבים שזקוקים לפסיכולוג, צאט מקוון בחינם ללא רישום, הופך לדרך הטובה ביותר לקבל תמיכה במהירות, בעילום שם וללא סיכון ממשי.