מה זה פסיכולוג אונליין ?

 

מפגשי טיפול באינטרנט הפכו לנפוצים בקרב אלה המחפשים ייעוץ פסיכולוגי.
קיימות אפשרויות רבות להשגת שירותי בריאות מקוונים. כל תרפיה מסוג זה מספקת שיחת ווידאו או צ’אט עם פסיכולוג מוסמך שעונה באופן אישי ובצורה הטובה ביותר לצרכיו של הלקוח.

עזרה מקוונת מציעה ייעוץ באמצעות טכנולוגיות חדשניות המאפשרות בין היתר שיחות ווידאו חיות, שיחות קוליות חיות והתכתבות אונליין 24 שעות. מפגשי תרפיה דיגיטליים מאפשרים טיפול דרך האינטרנט עבור הלקוחות שסובלים מקשיים פסיכולוגיים. טיפול מסוג זה מתאפשר בצורה אנונימית ורוב המקרים ללא הרשמה כלל.

 

ייעוץ פסיכולוגי אונליין ללא הרשמה

 

למה לבחור בייעוץ פסיכולוגי אונליין?
טיפול דרך האינטרנט מבטל את המגבלות הפיזיות הקשורות בטיפול אישי ופותח בפני הלקוחות את הדרך הפשוטה ביותר ליצור יחסים טיפוליים עם הפסיכולוג, ללא צורך לבקר במשרד המומחה ובלי להירשם בדרך הרגילה. פגישות אלה נערכות בפרטיות ובנוחות בבתי המטופלים או כל מקום פרטי אחר שנבחר על ידם.

אין יותר צורך ללכת למשרד או בית המומחה לצורך קבלת עזרה מקצועית ואיכותית. מיליוני אנשים בוחרים פגישות מקוונות עם הפסיכולוג על מנת להחזיר לעצמם את תחושת השליטה על חייהם. אפשרות הטיפול האונליין מעניקה לכל אחד שזקוק לתמיכה שירותי בריאות הנפש באיכות ורמה מקצועית ללא רישום וניירת מיותרת.

השתתפות בפגישות טיפול מרוחקות מתאימות בצורה הטובה ביותר עבור אנשים הנמצאים במצבים הבאים:

– אזורים כפריים בעלי גישה מוגבלת לשירותי התמיכה הפסיכולוגיים;
– מספר קטן של מומחים-פסיכולוגים, איכות נמוכה של שירותיהם;
– חוסר יכולת לעזוב את הבית, חוסר תחבורה;
– סטודנטים הנמצאים הרחק מהבית בסביבה לא מוכרת;
– הורים צעירים שלא יכולים לעזוב את הטיפול בילדיהם;
– חוסר יכולת להקצות סכומים מספקים לצורך הטיפול אצל הפסיכולוג המטפל;
– בעיות הניוד;
– בעיות התנועה;
– יכולת לעבוד עם הפסיכולוג האונליין 24 שעות ביממה, לבחור עצמאית את השעות הנוחות בשבילך לטיפול.
– מצבים בהם הפרט רוצה להגיע לפסיכולוג ללא רישום וביקור אישי במשרד המטפל, כדי להישאר אנונימי לחלוטין.

כל הסיבות הנ”ל הינן רק חלק מהאפשרויות הקיימות למצבים בהם אנשים מחפשים טיפול אונליין במקום לבחור בטיפול הרגיל במשרד. התקשרות מקוונת עם הפסיכולוג ללא הרשמה, מבוססת על אותם הסטנדרטים של האיגוד הפסיכולוגי כמו הטיפול המשרדי הרגיל. לכן, בעת הפנייה למטפל האונליין אין לחשוש מאיכות הטיפול.

המטופלים מתקשרים עם הפסיכולוג המטפל שלהם בדרכים שונות, בין היתר בשיחות ווידאו ו/או התכתבות בצ’אט באמצעות ה- whatsapp ( (whatsapp messengerאו אפליקציות אחרות. הלקוחות יכולים לתכנן את פגישתם בצורה חופשית ללא כל הרשמה וציון פרטים מזהים. בדרך זו באפשרותך להשתתף בטיפולים אישיים, זוגיים או טיפול ילדים דרך הרשת, לערוך מטא-אנליזה לדיכאון ועוד מגוון שירותים נוספים.
המטפלים עובדים יחד עם המטופלים באמצעות האינטרנט והטכנולוגיות מחשוב אחרות ומשתמשים בשיטות פסיכולוגיות הטובות ביותר כדי לפתור את הבעיות הספציפיות לכל אחד הקשורות לבריאות הנפש, באמצעות מסך מחשב, טלפון נייד ושיתוף קבצים.

ללא קשר לסיבה למה אנשים מעדיפים טיפול אונליין (בניגוד לביקור פנים אל פנים במשרד), הפגישות עם הפסיכולוג באינטרנט הוכחו כיעילות לא פחות ובמקרים מסוימים אף יותר מטיפול מסורתי. זאת ועוד ללא צורך בנסיעה למשרד ושמירה מלאה על האנונימיות ( מאחר ורבים מהם עובדים ללא צורך בהרשמה או עם הרשמה שאינה דורשת ציון פרטים מזהים).

 

שיחות ווידאו עם הפסיכולוג 24 שעות

 

עבור הלקוח, שיחות ווידאו חיות הנן דרך מצוינת לקחת חלק בייעוץ פסיכולוגי עם מטפל מנוסה פנים אל פנים. פגישות ווידאו ישירות מחברות את הלקוח למטפלו האונליין באמצעות שיחות וועידה פרטיות.
מפגשים אלו נערכים בזמן אמת כאשר גם הלקוח וגם המטפל מתחברים בו זמנית בהתאם לשעה שנקבעה מראש.

מטפלי Helppoint המקוונים מספקים שירותים שעוזרים ללקוחותיהם לנוע בכיוון חיובי בחייהם באמצעות שיפור של מצבם הנפשי. מפגשים מקוונים ומפגשים במשרד עובדים באותה צורה מלבד גובה העלות, זמן הנסיעה, וקשיים נוספים הקשורים בתנועה בעיר צפופה. כמו כן קשיים הקשורים באנונימיות ותהליכי רישום של יצירת תיק המטופל וכו’ , שמהווים חלק בלתי נפרד למרפאות ומרכזי תמיכה רבים.

חברות ביטוח רבות מנהלות ייעוצי ווידאו עם הפסיכותרפיסטים כחלק מתוכניות הבריאות המקובלות אצלם. במקרים בהם ביטוח בריאות אינו מכסה שירותים פסיכולוגיים, פגישות עם המומחה באינטרנט לעתים קרובות יותר רווחי ביחס לפגישות פנים אל פנים עבור מי שפונה לצורך קבלת טיפול נפשי.

מפגשי ווידאו “בלייב” הנם אופציה נהדרת מאחר והם תואמים לטיפולים פרטניים הרגילים. באפשרות המטפל לראות את המטופל ולרשום הערות על התקשורת הלא מילולית שלהם. בנוסף לכך, הצורך בלראות את הלקוח ואת הדרך בה הוא “מציג את עצמו” מאוד חשוב למטפל על מנת לקבוע אבחנה מדויקת יותר.

“הצגה עצמית” מתייחס לאופן הפיזי והרגשי בו נראים הלקוחות והדרך בה הם מתקשרים עם הפסיכולוג והצדדים האחרים, כמו בני משפחה הנוכחים בשיחות. כמו כן, עבור המטופלים זה חשוב לא פחות לראות במטפל את האדם שהם סומכים להפקיד בידו את המחשבות והרגשות שלהם. היכולת להיפגש פנים אל פנים בזמן אמת עוזרת לבסס מערכת יחסים בוטחת.

נהוג לחשוב כי שיחות ווידאו חיות מתאפשרות רק באמצעות תוכנות כמו Skype או FaceTime . בעת בחירת תשתית לצורך ניהול שיחות הווידאו חשוב לקחת בחשבון את השמירה על הפרטיות והביטחון האישי.
תשתיות אינטרנט הנפוצות ביותר לניהול שיחות ווידאו ישירות כגון Skype, FaceTimeאו Whatsapp אינן בעלות אמצעי אבטחה והצפנה שמגנים על פרטיות המטופל. בנוסף לכך, לרוב השימוש בתכנות הנ”ל יהיה כרוך בהרשמה וחשיפה של מידע אישי דרכו ניתן לאתר את הפרט בקלות רבה.
באתר השירותים הפסיכולוגים בשם Helppoint מעודכנת מערכת הצפנת נתונים מיוחדת המאפשרת ללקוחות לשמור על הפרטיות והאנונימיות שלהם ככל הניתן. בעת שימוש באתר ה- Helppoint, לצורך ההתקשרות עם הפסיכולוג האישי אינכם תדרשו לספק מידע אישי אמתי בזמן ההרשמה או מספר טלפון לזיהוי.
כדי לשמור על האנונימיות בעת ההרשמה, ניתן לציין שם בדוי ולרשום תיבת דואר אנונימית.

 

תקשורת שמע-ווידאו מקוונת אונליין עם הפסיכולוג

 

מפגשי שמע בשידור חי דומים למפגשי ווידאו אך מתקיימים ללא מצלמה. אם אינך מחבב את המצלמה או פשוט מעדיף לשמור על האנונימיות, שיחות קוליות בשידור חי פותחים בפניך אופציה טובה לקבלת הטיפול. במהלך מפגשים קוליים בשידור חי באפשרותך לתקשר עם המטפל דרך טלפון הנייד שלכם או דרך האינטרנט, דרכם תוכלו לשמוע קולות אחד של השני.

האופציה של תרפיה בכתב יכולה להוות חלק מהתקשורת הקולית כדי לאפשר שיתוף של קבצים חשובים ומידע דיגיטלי, כמו כן זה מאפשר למטפל להוסיף הערות, המלצות, טקסט חופשי וקבצים נוספים.
הגרסה העתידנית מסוג זה של טיפול רפואי מחליפה את הצורך בלהירשם וללכת פיזית למקום מסוים ובכך חוסכת זמן וכסף.

לא כולם רוצים טיפול במשרד או ייעוץ וידאו חי. ייעוץ קולי בשידור חי בזמן אמת עם פסיכולוג מנוסה מועבר בכל שעה לבחירתך במהלך היממה, באמצעות המחשב, טלפון או כל מכשיר אחר המאפשר זאת, במקום פרטי לנוחותך. תקשורת קולית חיה עם המטפלים המקוונים מציעה לאנשים הזדמנות לקבל את העזרה לה הם זקוקים, בתנאים הנוחים להם.

בצורה שבה הפגישות ווידאו בשידור חי יכולות להועיל בבניית האימון במטפל עקב ההיבט החזותי שבהם, כך גם השיחות הקוליות יכולות להיות בסיס בבניית האימון עבור אנשים הסובלים מPTSD או בעיות חברתיות אחרות, משום שמשחררות את המטופל מהמרכיב החזותי. לפיכך, שיחות קוליות מאפשרות למטופל הסובל מהקשיים הנ”ל לחוות תחושת חופש והקלה תוך כדי הורדת מתחים הקשורים לתהליך הרישום הארוך, נסיעות למשרד המטפל והצורך בתקשורת פנים אל פנים עם המטפל. הפחתת החרדה יכולה להועיל את הטיפול.

 

פסיכולוג בהתכתבות

 

לאחרונה, נוספו תוכנות רבות המציעות טיפול בהתכתבות אונליין עם הפסיכולוג. ההתכתבות עם המטפל הנה שיטת טיפול חדשה שזמינה 24 שעות. בשנים אחרונות השימוש בה גדל בעיקר עם התפתחות האפליקציות כגון Whatsapp. הפסיכולוג האונליין מספק אמצעי אישי להתקשרות עם מומחה באמצעות חילופי הודעות טקסט וזה קל באותה צורה כמו לשלוח הודעה לחבר או בן משפחה דרך Whatsapp..

צורת התקשרות זו באמצעות הודעות טקסט עם הפסיכולוגים המקוונים דומהלשיחות יומיומית, חילופי הודעות או כתיבת מיילים. במפגשים אלו המטופלים דנים עם הפסיכולוגים שלהם באותם השאלות כפי שהיה קורה אילו היו במפגש משרדי פנים אל פנים, רק שכאן השיחה מתבצעת באמצעות תכתובת בהודעות טקסט באינטרנט.

טיפול בהתכתבות מועיל במיוחד לקטגוריית אנשים המבטאים את עצמם בכתב בצורה טובה יותר מאשר בדיבור ואלה הסובלים מהפרעות חרדה.
להתחיל בטיפול מסוג זה פשוט באותה מידה כמו לשלוח הודעה ב- Whatsapp . עליך פשוט להיכנס לאתר כמו Helppoint, דרכו מתבצע הטיפול, וללא הרשמה מסובכת רק לציין כל שם לבחירתך ותיבת דואר אנונימית. וזהו- המערכת תבקש ממך לענות על מספר שאלות בנוגע למצבך הפסיכולוגי ובצורה אוטומטית תקשר אותך למומחה המתאים במיוחד עבורך לצורך התכתבות עתידית.

תרפיה באמצעות התכתבות דומה לניהול יומן עם משוב בזמן אמת 24 שעות ביממה.
לנהל יומן זו דרך נהדרת להרגיש הקלה בעת הצורך ברשת, ולשחרר את עצמך מרגשות שליליים כשהם צצים. המטפלים בצ’אט הנם אותם הפסיכולוגים המקוונים שעוזרים לפתור בעיות פסיכולוגיות רק באמצעות התכתבות אונליין עם הלקוח באינטרנט 24 שעות.

צורת התקשרות באמצעות תכתובת יכולה להתאים במיוחד למתחילים.
זו יכולה להיות נקודת התחלה טובה להכיר ולבדוק את ההתאמה למטפל שלך לפני קביעת פגישות מקוונות או פגישות פיזיות במשרד. השימוש בהתכתבות מהווה דרך מהירה ויעילה לקבלת עזרה מידית בזמן אמת לבעיות הקשורות לבריאות הנפשית שלך.

 

עזרה של הפסיכולוג באינטרנט ללא הרשמה 24 שעות

 

אף על פי שפגישות תרפיה מקוונות נפוצות, נגישות ומהירות חשוב להבין כי אין אלו שירותי חירום. אם הנך מתמודד עם בעיית חירום שיכולה להוות סכנה עבורך או עבור מי שנמצא בסביבתך, עליך ליצור קשר מידי עם מחלקת החירום הקרובה אליך או להתקשר לשירותי התמיכה 24 שעות ביממה, כגון סיוע פסיכולוגי חירום.

פופולריות של התמיכה הפסיכולוגית המקוונת ללא הרשמה גדלה וככל שהיא עולה יותר וייתר אנשים מקבלים גישה אליה.
חשוב לקחת בחשבון לא רק את שיטת הטיפול המועדפת עליך וחוסר הרשמה שנדרש ממך, אלא גם את החיסיון והביטחון של השירותים המסופקים.
כאשר בוחרים אתר אינטרנט אונליין, ודאו כי האתר המספק סיוע פסיכולוגי אונליין מוגן היטב, כי קיימים כל תנאי השימוש, מדיניות ההגנה על הפרטיות, תנאי התשלום והסכמים הנדרשים נמצאים בצפייה חופשית והנך בעל גישה לקריאתם לפני תחילת הטיפול.