כמה יעיל יעוץ פיכולוגי באינטרנט ו באיזה מקרים הוא עוזר ?

 

עבודה אם פסיכולוג טוב, דרך האינטרנט היא יעילה למדי, ויש מחקרים רבים שנערכים באירופה ו בארצות הברית, וכולם מוכיחים כי פסיכולוג מקוון או פסיכלוג אונלין, עובד לא פחות טוב או יעיל, ובמקרים מסוימים הוא אפילו יותר יעיל מפגישות פנים אל פנים מסורתיות, העורכות במשרדו של המטפל. זה נכון באותה מידה גם ביחס לוידאו צ’אט וגם ביחס להתכתבות עם פסיכולוג בעמצעות צ’אט רגיל.

שירותים פסיכולוגיים מקוונים לטיפול ב OCD

פסיכולוג טוב הוא מומחה המספק שירותים אונלין והוא מסוגל לעזור גם בטיפול ב-OCD. הפרעה אובססיבית כפייתית יכולה גם להיות מטופלת ביעילות באמצעות טיפול אונלין דרך האינטרנט. כיום היעילות של הטיפול המקוון גדלה, ואנשים שחווים הפרעת דחק פוסט-טראומטית מגיבים היטב ל עזרתו של פסיכולוג אפילו מרחוק.

פסיכולוג אישי באינטרנט להפרעות אכילה

כן, פסיכולוג טוב שעובד מרחוק או אונלין, בהחלת מתאים בעזרה עם הפרעת אכילה. עזרה אונלן הופכת יותר ויותר נפוצה, וכיום רבים מחפשים עזרה מפסיכלוג כידי להפסיק לאכול באופן לא יציב, אם זה בעיות בולימיה או משהו אחר, פסיכואנליז טוב יכול לעזור. בעצם כמעט בכל בעיה אפשר לקבל עזרה מ פסיכולוג טוב באינטרנט, בלי לעזוב את הבית שלך.

 

גם ליעילות של פסיכולוג שעובד אונלין, יש מגבלות

 

לא משנה כמה טוב ומקצועי פסיכולוג שעובד אונלין באינטרנט, יש כמה מחלות נפש שניתן לרפא רק על ידי מגע אישי עם מומחה, ולפעמים רק בעזרת אשפוז. רבים מהם זקוקים לתמיכה תרופתית וניטור קבוע על ידי אנשי מקצוע רפואיים. ישנן גם שיטות טיפול מאוד אפקטיביות, אומנם אותם לא ניתן ליישם מרחוק. לדוגמה, טיפול בחשיפה כדי להתגבר על פוביות, כאשר אדם מוצג פיזית עם אובייקטים של הפחד שלו.

כן, פסיכולוג שעובד אונלין יכול להיות מאוד טוב ושימושי למי שרוצה לפתור את הבעיות הפסיכולוגיות שלו. אבל, במקרים חמורים יותר, זה לא יכול להיות אידיאלי או לא יכול לשמש בכלל.

ישנם מספר חסרונות לעבודה כפסיכולוג מרחוק, על חלקם ניתן להתגבר,על חלקם בקושי.
צריך להבין שאתה לא תמיד יכול להביע את כל הרגשות שלך דרך כתיבה, לפעמים צריך ראות את שפת הגוף כדי להבין טוב יותר מה עובר על בן אדם.

טיפול אונלין הוא כלי טוב, אבל הוא לא מתאים לבעיות נפשיות חמורות, במיוחד לאלה שיכולים לגרום ללקוחות להיות מסוכנים לעצמם ו/או לאחרים, כמו דיכאון עמוק. ואפילו מטפל טוב או פסיכולוג טוב לא יכול להתערב במצב כזה, או יכול אבל באופן מאוד מוגבל.
בנוסף למגבלה הנ”ל, טיפול באמנות, דרמה, מוזיקה וטיפול במשחקים הם כמעט בלתי אפשריים ברשת, ללא קשר לכמות המומחים הטובים שיעבדו.

אף על פי ששירותים אונלין הם אפשרות טובה מאוד עבור אנשים רבים, הם אינם אידיאליים עבור סוגים מסוימים של הפרעות, ואת זה חשוב לזכור כאשר בוחרים את סוג הטיפול הטוב ביותר בשבילך.

הפופולריות של פסיכואנליזה טובה ומקצועית אונלין באינטרנט רק תגדל, וזה נהדר למי שרוצה לפתור את הבעיות שלו במהירות, ואם מינימום של אי נוחות. אם חשבתם לפנות לפסיכולוג טוב דרך אונלין, אנחנו מקווים ש המאמר הזה יעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה ולנסות להשתמש בשירותים של פסיכולוג מקצועי וטוב דרך האינטרנט.