רבים מהאנשים נאבקים לאורך זמן רב עם הסימפטומים של הפרעות פסיכולוגיות שונות ולא רוצים להודות בכך שהם זקוקים בדחיפות לעזרה חיצונית. חייהם עלולים להתפרק והם לא ידעו מה לעשות עם כך.

 

עזרה של פסיכולוג אונליין

 

רבים משתמשים במגוון תירוצים כדי לא לפנות למטפל:
– אין לי מספיק זמן
– זה יקר מדי
– אוכל להסתדר בעצמי
– קשה למצוא מישהו איכותי
– ” יעבור בעצמו”

אך בסופו של דבר, רוב האנשים מגיעים למסקנה שקבלת עזרה מהמומחה היא הדרך היחידה להרגיש טוב יותר

להלן הסימפטומים המעידים על כך שהגיע הזמן לבקש עזרה ועליך לפנות לפסיכולוג מקוון או לא ברשת:

– נמאס לך מהמצב?
– התעייפת מהרגשות שליליות המשפיעות עליך
– הנך רוצה לקבל עזרה בהקדם האפשרי
– הנך מוכן לעובדה שהטיפול יכול להיות ארוך טווח
– הנך מוכן לעבוד עם הפסיכולוג באופן קבוע
– הנך מוכן לקבל את מה שהפסיכולוג אומר לך

 

כיצד נבנה הייעוץ הפסיכולוגי אונליין

 

כאשר מדובר הפגישות פרונטליות במשרד הפסיכותרפיסט, לרוב אלו הן פגישות אחת לשבוע או לשבועיים. לא הוגדרו כללים אחידים למפגשים פסיכולוגיים, אחד יעדיף ביקור אחד לחודש, השני אחת לשבוע. כאשר מדובר בייעוץ פסיכולוגי אונליין באינטרנט, יש להבדיל בין שתי השיטות- מפגש אונליין יחד עם הפסיכולוג בשיחות ווידאו והתכתבות קבועה עם המומחה אשר מלווה בתמיכה על בסיס יום-יומי. במקרה הראשון, הסיטואציה זהה למפגש הפרונטלי הרגיל. במקרה השני, קיימים מגוון סוגים של סיוע פסיכולוגי- החל ממספר מוגבל של פניות בחודש ועד להתכתבות לא מוגבלת.

לעזרתו של הפסיכולוג אונליין ישנם יתרונות רבים, עליהם מתבססים היחסים בין הלקוח למטפל.

– עזרה פסיכולוגית אונליין הינה אנונימית, לכן בעת הפנייה למומחה, הלקוח לא נדרש למסור פרטים מזהים אישיים כגון מספר תעודת הזהות, מספר טלפון ואף לא את שמו האמתי, בכך יכול להבטיח את בטחונו.
– עזרה פסיכולוגית אונליין הינה מסביב לשעון. פסיכותרפיסטים העובדים מרחוק, זמינים למתן עזרה 24 שעות ביום וזה להבדיל ממטפלים העובדים בשיטה המסורתית הפרונטלית בפגישות במשרדיהם.

 

 

כיצד לבחון את יעילות הייעוץ ולראות את שיפור המצב?

 

בהתחלה אנו חושבים כי חיינו צריכים להשתנות ישירות לאחר המפגש הראשון עם הפסיכולוג. האם לא לשם כך שילמת? אך אין זה כול כך פשוט. הפסיכולוג לא יספק לך תשובה ישירה על כל שאלותיך (וגם אם כן- שיטה זו לא יעילה). הוא ילמד אותך כיצד לשמוע ולהרגיש את הגוף והנפש שלך, כיצד לשאול את עצמך את השאלות המנחות, כיצד לראות את הסיטואציה מפרספקטיבות שונות וכיצד לצאת מהתא הצפוף בעל דפוסים המוכרים. עזרתו של פסיכולוג מקצועי תפתח בפניך עולם חדש של יכולות וגוונים חדשים. סיוע פסיכולוגי יעניק כלים להתמודדות עצמית בבעיות עתידיות ויעזור לך למצוא באופן עצמאי את התשובות לשאלות העולות באופן קבוע.

“כל מפגש הוא הזדמנות טובה להרחיב את יכולותיו של הלקוח”, ובעזרת היכולות הללו אתה תוכל לעשות את העבודה עצמית העיקרית והמטפל שלך יסייע לך בכך וילך לצדך לאורך הדרך.

 

עזרה פסיכולוגית אונליין מסביב לשעון

 

כמות הזמן שהנך מבלה בטיפול הוא אישי מאוד ותלוי בצרכים, מטרות והמשאבים שלך. מספר המפגשים המומלצים משתנה בהתאם למצב ולסוג הייעוץ, אך רוב לקוחות הפסיכותרפיה מדווחים על שיפור במצבם לאחר 3 חודשים; אלו עם דיכאון וחרדה חווים שיפור משמעותי לאחר תקופות קצרות יותר- בין 1 ל-2 חודשים, אך גם לאחר טווח זמן ארוך יותר של 3-4 חודשים.

מצבים כגון הפרעת דחק פוסט-טראומטית, לרוב לוקחים 15-20 מפגשים ל-50% מהחולים כדי להרגיש שיפור. נמצא כי אלו אשר מטופלים בשיטה התנהגותית-קוגניטיבית מדווחים על שיפור מצבם לאחר 10-20 מפגשים. כמו כן, ישנו מספר רב של אנשים עם בעיות מצביות אשר זקוקים לשירותים טיפוליים קצרים- פגישות חד פעמיות שלאחריהן הם מרגישים הקלה רבה.

עם זאת, חשוב לציין שאין מטרת הפסיכותרפיה לטפל רק בבעיות עכשוויות אלא גם ללמוד דרך חיים מסוימת. בדומה לאימונים בחדר הכושר שאנו הולכים אליו כדי לאמן ולרענן את הגוף, כך גם התרפיה היא האמון למוח, ללב ולנפש שלנו.

פסיכותרפיה היא לא ה”תיקון” של בעיות חד פעמיות, אלא מדובר בסדר עדיפויות של ביראות נפשית כדי שהפרט יוכל לתת ביטוי לצדדים הטובים שלו ולחיות את חייו הרצויים, המלאים והשלמים.

 

חיפוש עזרה פסיכולוגית אונליין הטובה ביותר

 

עזרה פסיכולוגית אונליין הינה הדרך הנוחה, האנונימית והזולה לצורך קבלת תמיכה מפסיכולוגי מקצועיים. זה נותן ללקוחות את החופש לייצור קשר עם המומחה בסביבה הנוחה המאובטחת, תוך אנונימיות ושמירה על הפרטיות ומציעה מגוון אפשרויות להתקשרות, הכוללת מתן סיוע פסיכולוגי 24 שעות ביממה.

בבחירת האתר הטוב ביותר לקבלת עזרה מקוונת, יש לקחת בחשבון מספר שיקולים מרכזיים, ביניהם: יעילות הטיפול, שמירה על הפרטיות, אנונימיות, אבטחת המידע, מקצועיות המטפל, תחום הטיפול, נגישות והשוואת מחירים.
אחד האתרים מסוג זה הינו- Helpoint, המעניק שירותי תמיכה וסיוע פסיכולוגי. הוא משלב בתוכו אנונימיות, נגישות פיננסית ושימוש נוח בתקשורת האונליין לצורך יצירת קשר עם הפסיכולוג דרך הווידאו או בעזרת התכתבות אונליין לא מוגבלת.