אם אתה קורא את זה, אתה כנראה רוצה להתחיל טיפול עם פסיכולוג, או עכשיו או אחרי זמן מה. זה נהדר! ההחלטה להתחיל לעבוד עם מטפל דורשת אומץ, התמדה, ומודעות עצמית – אבל היתרונות של פסיכותרפיה שווים את זה.

השאלה הראשונה שהגיעה אליך לאחר קבלת ההחלטה החשובה הזאת היא כנראה: איפה אני יכול למצוא פסיכולוג? זו שאלה שלא ניתן להתגבר עליה עבור רבים מאיתנו. אתה עלול להרגיש מבולבל, ולא לדעת איפה להתחיל את החיפוש. מצד שני, זה אולי נראה שהבחירה של מומחים היא ענקית ואתה צריך מדריך מיוחד כדי למצוא את הפסיכולוג הנכון, אשר אין לך.

זה נורמלי שהתהליך נראה מאיים בהתחלה. כל מי שפעם החליט לקבל סיוע פסיכולוגי, עבר את אותו התהליך של בחירת המומחה הנכון.

אז איפה אני יכול למצוא פסיכולוג טוב

 

יש שתי אפשרויות איפה למצואאת אותו פסיכולוג טוב. אפשרות אחת היא לחפש מומחה במגזר הלא מקוון, האפשרות השנייה היא למצוא פסיכותרפיסט טוב שעובד אונליין באינטרנט. אם אנחנו מדברים על איפה למצוא פסיכולוגים טובים באינטרנט, יש כמה דגלים אדומים שאתה צריך להיות מסוגל להבחין כאשר אתה מחפש פסיכותרפיסט מקוון טוב. אתר מעוצב בצורה גרועה עשוי או לא עשוי להיות חוקי, אבל אם אתה רואה שיש מעט מאוד מידע באתר, אין חוזים, וכללים בכתב ברור, עדיף להשאיר אותו כדי למנוע סיכון זה.
אתר שמקבל רק שיטת תשלום לא מאובטחת ובלתי ניתנת לאיתור ולא מספק מסמכי תשלום גם מעלה חשד סביר. אתרים שאינם מציעים לך את ההזדמנות לסקור את הפרופיל של מומחים, עם האישורים שלהם, או לא מאפשרים בחירה עצמית של מומחה, כאשר אתה צריך לעבוד עם מישהו שאתה לא יודע עליו כלום, הם גם לא אמינים.

לא כל שירותי התרפיה ברשת מזויפים. ישנם מספר אתרים מכובדים המציעים ייעוץ פסיכולוגי באינטרנט. יש כמה אתרים שמציעים ייעוץ מקוון סביר, בדרך כלל הם פועלים כסוג של מרכז מידע שמחבר פסיכולוגים ולקוחות. אחד ההיבטים שמבליט את האתרים הלגיטימיים האלה ועוזר לך למצוא אותם הוא מדיניות ברורה ומקיפה של פרטיות, וחוקים כתובים היטב לעבודה עם האתר, אשר יהיה בעל חשיבות מיוחדת עבור אלה שמחפשים טיפול אנונימי.

 

איפה אני יכול למצוא פסיכולוג בתל-אביב, ירושלים, חיפה או כל עיר אחרת בישראל?

לפני שאתה מתחיל לחפש פסיכולוג לידך, חשוב להחליט איזה מהם אתה מחפש ואילו קריטריונים לבחירה חשובים לך. לשאלה איפה למצוא פסיכותרפיסט, אין תשובה נכונה או לא נכונה – זה תלוי בצרכים ספציפיים של כל בנאדם.

הנה כמה גורמים לשקול כאשר אתה רוצה למצוא פסיכולוג מוסמך טוב.

  1. פסיכולוג או פסיכיאטר?
    לפסיכולוגים יש מומחיות רבות, אבל רובם ידועים כ “טיפול בדיבורים”. פסיכיאטרים, לעומת זאת, נוטים יותר לאבחן מחלת נפש אצל אנשים ויכולים לרשום לך תרופות. עם זאת, פסיכולוג שמאמין שאתה צריך לקבל תרופות, עשוי להפנות אותך לרופא או פסיכיאטר להמשך הטיפול. חשוב להבין את ההבדל ביניהם לפני שתתחיל את החיפוש שלך.
  2. התמחות.
    אם אתה נאבק עם בעיה נפשית ספציפית, כגון חרדה או דיכאון, אתה צריך למצוא פסיכולוג שיש לו ניסיון עבודה דווקה עם בעיות אלה. הרבה פסיכולוגים מתמחים ביותר מבעיה אחת בבריאות הנפש, כולל אלכוהוליזם, הפרעות אכילה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, דיכאון שלאחר לידה, הפרעה דו קוטבית, ועוד. אותו הדבר צריך להיעשות כאשר השאלה עולה איפה למצוא פסיכולוג משפחתי, ילדים או איפה למצוא פסיכולוג לנער מתבגר.
  3. תאימות.
    אם אתה מעדיף מטפל ממין מסוים? למי יש ניסיון בעבודה עם בעיות הלהט ” ב, ילדים או בני נוער? את רוצה לדבר עם פסיכותרפיסט שעוסק בטיפול משפחתי? החדשות הטובות הן שכמעט תמיד יש מישהו שעומד בדרישות שלך. בהתאם לצרכים שלך, פסיכותרפיסט שעומד בקריטריונים אלה יהיה שימושי בתהליך הטיפולי שלך.

 

הפסיכולוג נמצא בקרבת מקום או שצריך לחפש את הפסיכולוג הקרוב ביותר.

עכשיו שיש לך מושג ברור יותר של מה שאתה מחפש, השאלה היא איך למצוא פסיכולוג טוב לידך?

ובכן, אתה יכול להתחיל על ידי חיפוש באינטרנט ועל ידי הקלדת הביטוי “פסיכולוג לידי”, ואתה כנראה תקבל די הרבה תוצאות. שוב, זה עלול לבלבל אותך עוד יותר, וחוץ מזה, איך אתה תבדוק כי אלה הם באמת יועצים ופסיכולוגים טובים, ולא אנשים שחושבים שהם טובים?

 

הנה כמה מהדרכים הטובות ביותר למצוא פסיכולוג

 

1. “מפה לאוזן”
הדרך הטובה ביותר למצוא מומחה היא מפה לאוזן. יש לך הזדמנות לשאול חברים ובני משפחה, שיכולים לייעץ לך פסיכולוג טוב, שאולי יהיה אפילו קרוב אליך.

2. לך למרפאה המחוזית או למתקן הרפואי הקרוב ביותר שנמצא ליד מקום מגוריך.

3. אפשרות מקוונת: טיפול בתנאים שלך

לפעמים יש מעט מדי פסיכולוגים טובים שנמצאים ליד מקום מגוריך. או, אתה גר בעיר שבה בדרך כלל קשה למצוא פסיכולוג, או רחוק מהעיר הקרובה ביותר, אולי אף אחד מבני המשפחה או החברים שלך לא ביקשו עזרה ממומחה מסוג זה, או, בסביבה שלך, נושא זה הוא טאבו וכו…

במקרה כזה האופציה הטובה ביותר היא פסיכותרפיה אונלין (Online). אתרי טיפול אונלין שעובדים רק עם פסיכולוגים מוסמכים. יש הרבה מהם באתר זה ולא יהיה קשה למצוא מישהו שעובד עם בעיות ספציפיות ויש לו את הניסיון הדרוש. אתה גם חופשי לבחור פסיכולוג שמתמחה בשיטות עבודה שמעניינות אותך, כמו טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) או טיפול משפחתי.

בהתייעצות מקוונת, אתה יוצר קשר עם הפסיכטראפית או פסיכולוג שלך באמצעות הודעות טקסט, או פגישה מתוכננת בשידור חי. הרבה מחקרים אישרו שטיפול באינטרנט יעיל באותה מידה כמו טיפול מסורתי פנים אל פנים, והחלק הכי טוב הוא שאתה מקבל ייעוץ מקוון בכל מקום ובכל זמן. אם אתה מחפש פסיכולוג לידך, מה יכול להיות טוב יותר מהנוחות של הבית שלך?

 

 

הבחירה בידיך

 

אולי התשובה הטובה ביותר לשאלה: “איפה למצוא פסיכולוג ? היא “לך בעקבות הקול הפנימי שלך”. בחירת המומחה הנכון הוא חיפוש אדם שאיתו אתה מרגיש בטוח ונוח. כמובן, לעבוד על עצמך תמיד קשור לאי נוחות ולשבירת אורך חיים והרגלי התנהגות מסויימים, אבל אתה תמיד צריך להרגיש שהמטפל שלך הוא מישהו שאתה בוטח בו, שאתה מכבד ושמתייחס אליך באדיבות.

כאשר אתה מחפש פסיכולוג לידך, אתה צריך לתת לעצמך את הזמן וההזדמנות לדבר עם כמה יועצים לפני בחירתו של אותו אחד, ולזכור שזה נורמלי לומר לא אם המטפל שבחרת אינו מתאים. זו הבחירה שלך, וזה משנה.