על פי הסטטיסטיקה, בהשוואה לסטטיסטיקה של לפני 5 שנים, היום יותר ויותר אנשים מבקשים עזרה מפסיכוטרפיסטים או פסיכולוגים. מגמה זו רלוונטית לא רק לישראל, אלא גם לכל אירופה וארצות הברית. עם זאת, סטטיסטיקה מראה כי גברים עדיין פחות נותים לבקש עזרה מאשר נשים, אנשים מעל גיל 60 נותים לפנות לפסיכולוגים ופסיכותרפיסטים הרבה פחות, בהשוואה לדור הצעיר.

בשל פיתוח טכנולוגיות מקוונות ודיגיטליות, ייעוצים פסיכולוגיים מקוונים או ייעוצים פסיכולגים אונליין חווים גידול משמעותי במספר המשתמשים וחלקם בשוק השירותים הפסיכולוגיים גדלם שנה אחר שנה.

 

ייעוץ פסיכולוגי אונליין ברוסית ואיפה אפשר למצוא אותו בישראל

 

היום, אחת השיטות הפופולריות ביותר לקבל ייעוץ ועזרה פסיכולוגית, מסביב לשעון, באופן אנונימי, מכל מקום בעולם ובכל שפה, כולל רוסית, הוא האינטרנט והטיפול המקוון הקרוי גם אונליין. כפי שמחקרים רבים הראו, טיפול מקוון וסיוע מפסיכולוג שעובד אונליין, הם אפקטיביים בדיוק כמו מפגשים מסורתיים עם פסיכולוג או פסיכותרפיסט במשרדם, ובמובנים מסוימים אפילו יותר אפקטיביים. לדוגמה, מחקר המבוסס על מחקרים של אוניברסיטת פיטסבורג לבריאות הנפש, מצא כי ייעוץ אונליין עבור תוכנית טיפול התנהגותי קוגניטיבי היא שיטה יעילה יותר לטיפול בחרדה ודיכאון, בהשוואה למודל המסורתי.

דוברי רוסית מחלקים שונים של העולם, כולל ישראל, משתמשים בשירותי סיוע פסיכולוגיים מקוונים אונליין, הזמינים מכל מקום בעולם, כדי להתייעץ עם פסיכולוג בשפה הרוסית, הודות לאינטרנט וטכנולוגיות מתפתחות בתחום האונליין, כגון: Help-point.net.

סיוע פסיכולוגי בשפה הרוסית, דרך אונליין פלטפורמה Helppoint, זמין לכל מי שמדבר וחושב ברוסית, שרוצה לקבל עצה או עזרה מפסיכולוג. אפשר להישתמש בפלטפורמה באמצעות מחשב אישי או טלפון נייד מכל מקום בעולם, כולל ישראל. Helppoint מעסיק עשרות פסיכולוגים מוסמכים שמדברים רוסית ושעובדים עם הלקוחות שלהם באינטרנט. במקביל, Helppoint מקדיש תשומת לב מיוחדת לבחירת פסיכולוגים ואימות מידת ההכנה והניסיון שלהם. כל הפסיכולוגים והפסיכותרפיסטים שעובדים בשירות, נבדקו ביסודיות כולל דיפלומטים, תעודות, רישיונות (אם ניתן) והמלצות מלקוחות.

 

 

איך שירותי עזרה פסיכולוגית באינטרנט עובדים בשפה רוסית

 

זה לא כל כך קשה למצוא פסיכולוג או פסיכותרפיסט שמדבר רוסית ומספק שירותיהם לאנשים החיים בישראל ובאיחוד האירופי. מה שבאמת קשה הוא למצוא פסיכולוג מוסמך במחיר סביר, ובאותו הזמן, שמתאים לעבוד עם הבעיה הספציפית שלכם, כי פסיכולוגים שונים מתמחים במשימות שונות ובבעיות שונות וכמובן עובדים בטכניקות שונות. כדי לפתור בעיה זו, שירותים מקוונים שונים שעובדים אנליין משתמשים בטכנולוגיות מיוחדות ואלגוריתמים שעוזרים לבחור את המומחה הנכון שיתאים לבן אדם ספציפי.
כשאתה לראשונה פונה לשירות עזרה הפסיכולוגית אונליין, אתה ממלא שאלון קצר ברוסית, שבו אתה עונה על שאלות הקשורות לאישיות שלך ולמה בדיוק מטריד אותך. בהתבסס על הנתונים שהושגו, אלגוריתם מיוחד בוחר את הפסיכולוג המתאים ביותר עבורך, ממגוון הפסיכולוגים העובדים על הפלטפורמה. לאחר מכן, באפשרותך לבחור את הסוג המתאים של הייעוץ: אונליין וידאו או אונליין צ’אט, ואת הטעריף המתאים: התייעצות חד פעמית או תקשורת חודשית.

ככלל, ייעוצים פסיכולוגיים מתקיימים ברוסית בשני פורמטים אפשריים ו/או שילוב ביניהם:
1. מפגשי וידאו שבו הלקוח מתקשר אונליין עם הפסיכולוג פנים אל פנים.
2. צ’אט מקוון, שבו הלקוח מתכתב עם הפסיכולוג asynchronously או בזמן אמת.
3. השילוב של 2 הפורמטים מעל. במקרה זה, הלקוח יכול, למשל, פעם בשבוע לתקשר עם פסיכולוג באמצעות קישור וידאו, ושאר הזמן, אם יש צורך, לכתוב לו הודעות בצ’אט ולקבל תשובות ועצות.

 

יתרונות של התייעצות עם פסיכולוג באינטרנט:

 

  • נוחות.
    אתה לא צריך לעמוד בתנועה, להידחף ברכבת או באוטובוס, ולבלות את הזמן שלך בפקקי תנוע כידי להגיע למרכז פסיכולוגי או למשרדו של פסיכותרפיסט פרטי. אתה יכול לקבל עצות ועזרה מפסיכולוג מוסמך בשפה הרוסית בלי לעזוב את הבית שלך, בכל מקום בישראל או בכל מדינה אחרת שאתה נמצא.
  • ייעוץ אנונימי.
    כאשר פונים לפסיכותרפיסט באינטרנט, אדם יכול להבטיח לעצמו אנונימיות מלאה, כי בעת הרישום, אף אחד לא מחייב אותך לתת את השם האמיתי שלך או לציין מספר טלפון שבו אתה יכול להיות מזוהה. בפגישות באינטרנט, לא יכול לקרות מצב שבו בדרך למשרדו של הפסיכולוג, אתה פוגש מכרים, חברים, בני משפחה או עמיתים. מצב זה רלוונטי בעיקר לערים קטנות בישראל.
  • סיוע מסביב לשעון.
    תקשורת מקוונת או תקשורת אונליין עם פסיכותרפיסט מאפשרת לך לקבל עזרה מסביב לשעון ברוסית לא רק בישראל, אלא גם בכל מדינה בעולם. עבודה מרוחקת של פסיכותרפיסט מאפשרת לו לתת ייעוץ בכל מקום מבודד ונוח, מה שאומר שאם צריך, הוא יכול להיות זמין כמעט מסביב לשעון. שירותים פסיכולוגיים כגון Helppoint מעסיקים פסיכולוגים ממדינות שונות ואזורי זמן שונים, וזה מאפשר להם להישאר בקשר 24 שעות ביממה.
  • עלות ההתייעצות.
    ככלל, עלות ייעוץ של פסיכולוג באינטרנט אונליין היא הרבה יותר נמוכה מאשר עלות של פגישה מסורתית במשרד, כמובן, עם אותה הסמכה של פסיכולוג או פסיכותרפיסט, וזה יכול להיות רווחי מאוד לתושבי ישראל. המחיר הנמוך לקבלת עזרתו של מומחה העובד אונליין, נעוצה בעובדה שלמטפל אין הוצאות על השכרת משרד, חשבונות שירות והוצאות דומות אחרות. כאשר יוצרים קשר עם פסיכולוג ברשת, אנשים שגרים בישראל מקבלים גם חסכונות משמעותיים בכספם, עקב היעדר עלויות התחבורה שאותם גם צריך לקחת בחשבון אם מדובר בהגעה פיזית למשרדו של הפסיכותרפיסט או למרפאה פסיכולוגית, דבר שיכול להיות משמעותי במיוחד אם אדם מחליט לעבור טיפול ארוך. חוץ מזה, אף אחד לא ביטל את ההפרש בשיעורי חליפין, שירותים מקוונים בשפה הרוסית מעסיקים פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים רוסים שיש להם ניסון רב וידע מצוין, ושסיימו אוניברסיטאות כמו אוניברסיטת מוסקבה או המכון לפסיכולוגיה של האקדמיה הרוסית למדעים, ובאותו הזמן הם מקבלים את התשלום שלהם ברובל.

 

למה אנשים הולכים לפסיכולוג ?

 

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים פונים לפסיכולוג, זה יכול להיות חיפוש תמיכה כאשר בנאדם נתקל במקרה מצער, דיכאון, מצב רוח נמוך במשך זמן רב, חרדה או לחץ בעבודה. זה יכול להיות בגלל בעיות במערכת יחסים, הפרעת דחק פוסט טראומטית, בעיות אכילה, או בעיות שינה. רשימת הבעיות היא אינסופית. כמו גם רשימה של סוגים שונים של טיפול שאתה יכול לקבל אונליין באינטרנט החל מטיפול באמנות וטיפול התנהגותי לפסיכואנליזה וטיפול במערכת יחסים.

לחלק מהאנשים, ההחלטה ללכת לפסיכותרפיסט היא קלה, הם מבינים שיש להם בעיות פסיכולוגיות והם יודעים שהם לא יכולים להתמודד איתם בכוחות עצמם. עבור אנשים אחרים, הפתרון הזה נראה קשה, כי הם חושבים שהם יכולים להתגבר על כל הבעיות ללא כל עזרה חיצונית. הדבר הגרוע ביותר במצבים כאלה הוא לפספס את הרגע, אנחנו מדברים על הרגע שבו התייעצות פשוטה עם פסיכולוג יכול להוציא אדם מהמצב שבו הוא מצא את עצמו ולמנוע ממחלת נפש להתפתח. לדוגמה, ניתן לתת ייעוץ או עזרה לאדם שסובל מדיכאון קל, אבל לאחר זמן מה המצב יכול להחמיר ולגדול ממתון לחמור, למצב שבו תקשורת פשוטה עם פסיכולוג, ללא תרופות, כבר לא יכולה לעזור.

אנשים גם נוטים לבקש עזרה מאדם שמקצועו הוא בריאות הנפש, כשהם מרגישים שהם הולכים למעגל סגור: חזרה על התנהגות לא בריאה או הלך רוח. ישנם סוגים רבים של התנהגויות הרסניות, סמים או אלכוהול, פגיעה עצמית, רעב, אכילת יתר, בחירה לא נכונה של שותפים רומנטיים, סקס לא בטוח, או השתתפות במערכות יחסים פוגעניות. כל אחד עושה טעויות, והתנהגות מסוכנת (לפרק זמן מסוים) היא די נפוצה. אבל כשאתה לא יכול לשנות את ההתנהגות שלך בעצמך, אם זה מפריע ליכולת שלך לתפקד כרגיל בחיי היומיום או משפיע לרעה על מערכת היחסים שלך, שווה לעצור ולשקול את המצב ואולי אפילו לבקש עזרה.

לא משנה איפה אתה גר, בישראל או במדינה אחרת לא משנה אם אתה מדבר בשפה הרוסית או בכל שפה אחרת, טיפול באינטרנט יכול לעזור לך לקחת מבט טרי על הפעולות שלך, וטוב יותר להבין את המניעים שלהם, ובהמשך לבנות תכנית לשינוי.

חשוב לציין שהטיפול, עלול לפתח את הדלת לכמה בעיות בחיים שלך שאולי יהיה קשה לחוות או לדבר עליהן. ובנקודה הזו אתה חייב לשאול את עצמך,האם אתה מוכן לעשות את זה? מוכנות זו, היא המפתח לטיפול מוצלח. הנקודה הבסיסית השנייה של הצלחה, היא החיבור עם הפסיכולוג או המטפל. חשוב להרגיש בטוח בזמן הטיפול, ואם אתה לא מרגיש ככה, אתה צריך למצוא מטפל חדש. שירותים מקוונים מודרניים יעזרו לך לעשות את זה שוב. אתה יכול להחליף את הפסיכולוג שלך ולמצוא אחד חדש בלחיצת כפטור אחת. בצורה המסורתית של הטיפול, זה יכול להפוך לבעיה ולאחת הסיבות העיקריות שבגללן אנשים מפסיקים את הטיפול שלהם עוד בתחילת הדרך ולפעמים אף דוחים אותו לגמרי.