איך להתמודד עם דיכאון ומתח

 

דיכאון אצל אנשים, יכול להתחילמסיבות שונות, כגון פרידה, מותו של אדם אהוב, איבוד עבודה או לאחר לידה, מה שנקרא דיכאון שלאחר לידה בנשים.
הרבה אנשים חושבים שדיכאון הוא מחלה מבישה – הם היחידים שסובלים ממנה. וזה קשה להם לספר אליו לאחרים ולבקש עזרה, האמת היא, שהם פשות לא מבינים איך להתמודד עם זה.
הבעיה היא שהרבה אנשים ניסו להתמודד עם דיכאון ומתח בכוחות עצמם, אבל כשהם רצו למצוא מישהו לדבר איתו, הם גילו שאנשים לא רצו או לא יכלו לשמוע על זה.
כמו כל האנשים האלה. כשה אנשים נמצאים במצב של דיכאון, לרוב הם מנסים לא להראות את הרגשות האמיתיים שהם ולובשים מין מסכה במהלך תקשורת אם אנשים אחרים, ובמקרה כזה אותה תקשורת עם אנשים אחרים הופכת להיות מאוד מייגעת ולפעמים אפילו בלתי נסבלת. אנשים כאלה לא סתם לא רוצים לדבר אם אחרים, הם מהר מאוד מתעייפים מדיבורים, ופוחדים מפגישה הבאה שבה אוד הפעם הם יצתרחו להישתתף בשיחה.

מה התוצאה? אנשים מרגישים יותר בודדים מאי פעם, הדיכאון הופך להיות מכריע, בלי שום פרספקטיבה לשינוי או שיפור המצב. כאשר יש לך רגשות שליליים, אז אתה מקבל משוב שלילי ואת ההרגשה שאתה היחיד שהיה חסר מזל מספיק להיתקע בביצה הדיכאונית הזאת ואתה לא יכול להבין איך להתמודד עם זה.

אתה לא לבד, לא משנה כמה רע אתה מרגיש.
מה אם נגיד לך שאתה יכול להסתכל על דברים אחרת?

יש דרכים לקרוא ישירות או בעקיפין לעזרה מאנשים אחרים שיתנו לך את העצה ההכרחית להתמודד עם רגשות של דיכאון בכוחות עצמך, ללא תרופות נוגדות דיכאון. זאת יכולה להיות שיחה, ייעוץ של פסיכולוג או קבוצת תמיכה – כל אלה יכולים לעזור לך להתגבר על הדיכאון שלך.

 

 

איך להתמודד עם דיכאון בכוחות עצמי – 5 דרכים לעזור לעצמך עם דיכאון

 

הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות כידי לעזור לעצמכם עם בעיית הדיכאון, זה להכיר בבעיה ובזה שאתם זקוקים לעזרה וזה בעצם הצעד הקשה ביותר כי לאנשים לא תמיד יש את והמשאבים הפנימיים הנחוצים לכך.

הנה חמש נקודות פתיחה:

1. לדבר עם הסובבים אותך: משפחה או חברים, שאתם מרגישים הכי בנוח איתם.
אתם לא צריכים לספר באופן רשמי למישהו שאתם מרגישים שיש לכם דיכאון קליני או מתמשך. אכן, זה יכול להיות מפחיד ולהרתיע אנשים מלדבר איתכ, כי לא משנה כמה הם רוצים לתת לכם עצה ולעזור לכם לעבור את המחלה שלכם בעצמכם, כאשר אתם מתחילים להשתמש במינוח רשמי, אנשים עשויים להרגיש לא מוסמכים מספיק, כידי לתת לכם כל עצה, או שהם לא יכולים לקחת אחריות על משהו שהם לא יודעים הרבה על.
פסיחולוגים מצעים לא לדבר אם אנשים במונחים של מחלה, אלה פשוט לשאול אותם אם הם יכולים להקשיב לכם לזמן מה בלי לשפוט אותכם, ואז להגיד להם איך אתם מרגישים ומה עובר עליכם. לפעמים תופתעו לגלות כמה קשוב, אמפתי, או מבין יכול להיות קרוב המשפחה שלכם או חבר קרוב.
אפילו התהליך של התבטאות פנימית, בפני עצמה, ללא כל עצה מבחוץ, יכול לעזור לך לנקוט בפעולה כדי להילחם בדיכאון ללא תרופות נוגדות דיכאון. אחרי הכל, עכשיו הרגשות שלך יותר פתוחים.

2. קבוצת תמיכה
אין דבר טוב יותר מאשר להיות מסוגל לדבר עם אנשים שבאמת מבינים מה עובר עליך, כאלה שגם חיים עם תחושת דיכאון, לחץ, אדישות. ישנן קבוצות מיוחדות המסייעות עם דיכאון, מתח, אדישות או הפרעה דו קוטבית, כמו גם אלה שתומכים בבעיות נפשיות.

שלושה היבטים לשקול בעת בחירת קבוצת תמיכה:
– האם המנהיג (מנחה) של הקבוצה רגיש ואכפתי והאם הוא מסוגל לתרום ליצירת סביבה חיובית?
– האם הקבוצה מקיימת פגישות באופן התואם את ההעדפות שלך, והיא עולה בקנה אחד עם עקרונות של בריאות נפשית טובה?
– האם הקבוצה מבקשת לעודד אנשים לא רק לדון בבעיות שלהם, אלא גם לפעול?

3. אנא צור קשר עם תמיכה פסיכולוגית או תמצא עזרה באינטרנט שאפשר לקבל באופן אנונימי מלאה.

ברוב המדינות, יש קו חם שבו נותנים עזרה פסיכולוגית ראשונה בחינם, קו שבו אתה יכול להתקשר כדי לקבל עצה או לדבר עם פסיכולוג מוסמך משיעזור לך להתמודד עם מצב של מתח חריף או דיכאון.

בנוסף, אם אתה מעדיף לתרגם את מחשבותיך לכתיבה, שקול פורום מקוון שבו אתה יכול לרשום ולהשאיר הודעות אנונימיות, כמו גם לקבל עצות ציבוריות ופרטיות ממשתמשים אחרים שסבלו מדיכאון ומלחץ, ויכולים להציע תמיכה ועצה הדדית.

4. קרא סיפורים של אנשים אחרים
כשזה מגיע לדיכאון, לקרוא את המאבקים המתועדים של אנשים אחרים מכל תחומי החיים, יכול לעזור לך לקבל תחושה חיובית. לא רק שאתה לא לבד -אלה שיש הרבה אנשים שמתמודדים מול בעיה דומה לשלך!

ישנם סיפורים רבים זמינים באינטרנט. אפשר למצוא אופטימיות והשראה באיך שחלק מהמרואיינים התמודדו עם דיכאו.

5. העצה של הפסיכולוג על איך להתמודד עם דיכאון
אם אתה מבין שאתה נמצא במצב של דיכאון, מתח ואדישות, אתה תמיד יכול לפנות לפסיכולוג מנוסה לעצה ועזרה. היום, הדרך הקלה ביותר לקבל עצה מפסיכולוג טוב, היא ליצור קשר עם שירות הסיוע הפסיכולוגי מקוון אונליין, מבלי שאפילותצתרחו לעזוב את ביתכם. אתם יכולים לקבל עצה מוסמכת ותשובה לשאלה איך להתמודד עם דיכאון, באמצעות מפגש וידאו מקוון או התכתבות מקוונת עם פסיכולוג אונליןן.

אתה לא לבד אם אתה לא רוצה להיות לבד.

דיכאון הוא כמו להיות בתא כלא בלתי נראה, אבל יש לך את המפתח לברוח. תפעל אחשיו ותבקש עצה ותמיכה, אתה עלול למצוא את האפשרויות הנ ” ל די שימושיות שיעזרו לך בהחלמה עצמית ובהיתמודדות עצמית אם דיכאון ומתח – בכל מקרה, השתמש במפתח וצא מחדר הדיכאון אל האור.