כשאתה בדיכאון עמוק, נראה ששום דבר בעולם לא יכול לגרום לך להרגיש טוב יותר, ושום דבר לא יכול לגרום לך לצאת מהדיכאון. בין אם אתה גבר או אישה, השאלה “איך לצאת מהדיכאון הזה, איך לעצור את זה?” תיהיה מטרידה באותה מידה, ללא קשר למין או הגיל שלכם. דיכאון הוא הפרעה ערמומית, כי הסימפטומים שהוא גורם להם, יכולים למנוע מכם לנקות את הצעדים הדרושּים או לבקש את העזרה הדרושה, שיכולה לעזור לכם עם ההתאוששות. מצב זה אינו מאפשר לכם לפנות לרופאים או פסיכולוגים שיכולים לעזור במקרים אלו או לפחות לתת עצה טובה. חוסר אנרגיה, הערכה עצמית נמוכה ועוררות נפשית דועכת הם חלק מהתסמינים, שמקשים לצאת ממצב של דיכאון. עבור אלה שחווים את תחושת הדיכאון, חשוב לזכור, שדיכאון עמוק הוא הפרעה מאוד נפוצה וניתנת לטיפול. בעזרת טיפול מוסמך, אפשר לשנות את דפוסי המחשבה השליליים שמרעילים את המצב הנפשי שלכם ואתם יכולים להתגבר על הדיכאון שלכם. הנה שמונה צעדים, שמצעים פסיכולוגים, שיכולים לעזור לגברים ולנשים, לצאת ממצב של דיכאון.

 

עצות שיעזרו להיתגבר על דיכאון ולצאת ממנו בלי תרופות

נסו סטרטגיות וטיפים אלה אם אתם מרגיש מדוכאים.
אנחנו ממליצים להשתמש בטיפים הבאים ולהשתמש בכישורים ובטכניקות הבאים כדי לעזור לעצמכם באופן קבוע כשאתם נמצאים במצב של דיכאון עמוק. חשוב לדעת ולהיות מוכן לעובדה שבהתחלה לא תיהיה לכם מוטיבציה לעשות את כל הצעדים הדרושים, כי דיכאון לעתים קרובות גוזל מאנשים את הכוחות והמוטיבציה שלהם. גברים לעתים קרובות מכחישים את קיומו שלדיכאון, באופן כללי. נשים רגישות יותר, ומוכנות יותר להקשיב ולקבל את עצת הרופאים והפסיכולוגים.

שבע הטכניקות הבאות, עוזרות לאנשים לעזור לעצמם ולשפר את מצבם. בעזרת שימוש בכישורים, עצות וטיפים אלה, אתם יכולים לצאת מדיכאון.

1. משמעות: למצוא דרכים להיות שימושי לאחרים.
מצאו משמעות אישית בשירות של משהו גדול יותר מעצמכם. זה יאפשר לכם ללכת מעבר לבעיות שלכם. נשים יכולות לעזור לחבריהן, וגברים יכולים לעזור לעמיתיהם. תזכרו שעזרה לא חייבת להיות גדולה, או לדרוש ממכם לעשות עבודה נוספת.

2. מטרות נקבעות: למצוא מטרות מציאותיות אשר נותנות לך תחושה של הישג.
רוב האנשים מרגישים אשמים כשהם מדברים על מטרות, כי הם מציבים מטרות לא הגיוניות או בלתי אפשריות. מטרה צריכה להיות משהוא בר השגה:

  • ספציפי, כלומר ניתן לתאר באופן ברור. ללמוד אנגלית זו לא מטרה ספציפית, זה תהליך. להגיע לשלב הביניים העליון ב-1 בספטמבר זו מטרה ספציפית.
  • בר השגה, כלומר מציאותי ובר השגה בשבילך בעיקרון (המטרה היא לטוס לירח בעוד שישה חודשים, תיאורטית בר השגה, אבל זה לא סביר בשבילכם אישית, אלא אם כן אתם אסטרונאוטים ורשומים בתוכנית הירח).
  • רלוונטי לך (ולא למישהו אחר,בין אם אתה גבר או אישה). כלומר, זה עולה בקנה אחד עם אורח החיים שלכם.
  • מדידה, כלומר, אתה יודע אם זה נעשה. למטרה חיי להיות קריטריון הערכה ברור. להרוויח 50,000 שקל, לכתוב 3 מאמרים, ללמוד 100 מילים חדשות, וכו’.
  • מוגבל בזמן. המטרה חייבת להגיע בזמן מסוים.

3. אירועים נעימים, תוכנית אירועים נעימים או פעילויות.
אל תחכו עד שתהיו “במצב רוח”. לדוגמא, תנו לעצמכם רשות ל “חופשה” של 30 דקות ביום או לתכנן תחביב בריא לכל יום. חצי שעה של אוויר צח ושינוי נוף, יביאו לכם סוג של עזרה שאתם לא מצפים אליה. רק תזכרו לעשות את זה עם הגישה הנכונה (ראה אירוסין)

4. מודעות: להישאר בהווה.
הנוהג הזה נקרא מודעות. למעשה, זה מדיטציה, אשר מומלצת, ככלי יעיל להפחתת חרדה ולעזרה עם דיכאון. ככל האפשר, נסו לא לשפוט את עצמכם. מחקרים מראים, שלאנשים עם חמלה עצמית גבוהה יש גם הערכה עצמית גבוהה יותר או ביטחון עצמי. ברגע שאתם שמים לב שהמחשבות שלכם הם על העתיד או על העבר, אתם יכולים, לנסות להחזיר את המיקוד שלכם אל ההווה – לנקודה של כאן ועכשיו.

5. פעילות גופנית ותזונה נכונה.
לעשות פעילות גופנית מתונה, כחמש פעמים בשבוע (30 דקות ביום) יכול לשפר את מצב הרוח שלכם באופן משמעותי, ולגרש את הדיכאון.

6. מערכות יחסים, להתמקד באנשים שמשמחים אותכם.
לעתים קרובות אינטראקציה עם אנשים אחרים שמשמחים אותכם (ולא אלה שמדכאים אותכם) מביאה לשיפור. מצאו את האיזון בין בדידות בריאה וחברות עם אנשים שאתם אוהבים.

7. שינה בריאה: נסה להיצמד ללוח זמנים של שינה רגילה.
שמור על איזון בריא – לא לישון מעט מדי או יותר מדי. לא ללכת לישון מאוחר ביום אחד ואז לישון יותר מדי למחרת, זו דרך בטוחה לתידלוק הדיכאון. כמו כן, לא לנסות לפתור בעיות מאוחר בלילה, כאשר המוח שלכם חצי ישן.