כשהחיים מאתגרים אותנו, אנחנו שואלים את עצמנו באופן רפלקסיבי את השאלה: “איך אוכל לעזור לעצמי? בהלפוינט, אנשים רבים יוצרים קשר עם אחד הפסיכולוגים שלנו כדי לשאול שאלה שנוגעת להם או כאשר הם עוברים משבר וזקוקים לעזרה. לפעמים אתגרים, נותנים לך הזדמנויות ללמוד יותר על עצמך, על אנשים אחרים ועל העולם. ידע זה, בסופו של דבר יעזור לך לחיות חיים טובים יותר ואולי למנוע מצבים שגורמים ללחץ או צער. זכור, כל דבר שלא הורג אותנו מחזק אותנו.

איזה שאלות אני יכול לשאול את הפסיכולוג ?

 

אילו שאלות לקוחות בדרך כלל שואלים את הפסיכולוג ואילו תשובות פסיכולוגים נותנים לאנשים במצב קשה?

1. שאלה, איך לעבור את הזמנים הקשים ביותר?

“על מנת להרגיש טוב יותר לגבי שינויים בחיים, כגון התפטרות מעבודה או קשיים במערכת יחסים, אתה צריך לנסות לראות הזדמנות בשינוי, לקבל את השינוי ולהרפות.”

 

2. אחת השאלות שאנשים שואלים את הפסיכולוג לעתים קרובות, מתייחסת לאובדן של אדם אהוב.

כשאתה מאבד מישהו שאתה אוהב, זה מרגיש כמו לאבד חלק מעצמך. לפעמים קשה למלא את החלל הזה ולהתמודד עם צער.

“רק בגלל שיקירך עזב פיזית, זה לא אומר שמערכת היחסים צריכה להסתיים. תמצאו דרך לסמן את הזיכרון שלהם בכך שתעשו משהו קל, משהו ששניכם תרצו, לשחרר בלון, לכתוב מכתב, לבקר במקום ששניכם אהבתם. תעשה את זה כשתהיה מוכן לזה. נסה לצייר את הצער הבלתי נמנע בצבעים בהירים יותר.»

3.אנשים לעתים קרובות נותים לשאול פסיכולוג משפחה, על מערכות יחסים. בדרך כלל כשה מדובר באיבוד מערכת יחסים.

כשמערכת יחסים רומנטית מסתיימת, אתה מרגיש שיקירך לקח חלק מההערכה העצמית שלך. זה יכול להוביל לדיכאון, בנוסף לחוש הצער על אובדן מערכת יחסים. כדי לשמור על בריאות הנפש שלך ללא פגע, תצטרך להיתאמץ

בתגובה לשאלה, אני מדגיש את החשיבות של שיחה חיובית עם עצמך, הפסקה ממחשבה שלילית: “עזבת אותי. לא מגיע לי שיאהבו אותי. אני לא שווה כלום. למה אני לא יכול להתמודד עם זה בקלות כמו כל אחד אחר?”במקום זאת, אתה צריך להזכיר לעצמך שאתה עושה כל מה שביכולת”.

 

4. שאלות הקשורות לאיך להישאר להיות חיובי, אם מדובר למשל באובדן עבודה – זה גם אחד מהנושאים הנשאלים לעתים קרובות כשה אנשים נמצים בייעוץ פסיכולוגי.

אם תפרוש בעצמך או לא, זה מתח ונושא שעלול לפגוע בהערכה העצמית שלך.

“הישאר חיובי-גם אם זה קשה מבחינה רגשית. בכל מקרה, אם מה שאתה חובה בעבודה זה רגות שלילים, אז זה יהיה הרבה יותר כואב להערכה העצמית שלך, להישאר שם. עדיף לפרוש ולהתמקד במשימה הנוכחית: למצוא משרה חדשה. עדכן את קורות החיים שלך, התמקד בחוזקות שלך, הוסיף בהירות לתיאור של עצמך (אם אפשר), כולל נתונים ספציפיים, ההתקדמות וההישגים שלך במקום האחרון שבו הועסקת.»

“נסה משהו חדש. לפעמים מצבים קשים הם הזדמנות ללמוד ולגדול. יכול להיות שלא אתה זה שקיבל את ההחלטה לעזוב את העמדה שלך, אבל זה בידיים שלך לקבל את ההחלטה ולהתחיל לבזבז את הזמן של החיים שלך, על משהו שאתה באמת אוהב. לפעמים הפסד הופך לניצחון החשוב ביותר שלך.”

“הישאר מחובר עם אחרים – זה יכול להוביל לעבודת החלומות שלך. דברים כמו התנדבות, פגישות עם עמיתים לעבודה לשעבר, חברים בבית הספר, או מעסיקים לשעבר, יכולים לתת לך מידע על מקומות עבודה פתוחים שאחרת לא היית יודע על.»

 

צור קשר עם פסיכולוג ושאלה אותו שאלה

 

פסיכותרפיה היא למעשה יותר ממקום, שבו אתה יכול במהירות להרגיש טוב יותר.
הרבה אנשים מתחילים טיפול כאשר הם עוברים תקופה קשה ורצונם היחיד הוא לקבל הקלה מיידית. כן, פסיכולוג טוב יכול לתת את זה, וזה אחד המשימות שלו, אבל האפשרויות של פסיכותרפיה הם הרבה מעבר לזה. אם אתה רוצה להוציא את המיטב מהתייעצות עם פסיכולוג, להתגבר על הכאב החמור ביותר היא רק נקודת ההתחלה.

על ידי המשך טיפול לאחר שהמשבר נפתר, אתה יכול לפתח מיומנויות התמודדות כדי להפוך את הבעיות העתידיות שלך לפחות כואבות. טיפול הוא הזדמנות להפוך לגרסה טובה יותר של עצמך, ולגלות דרכים חדשות לחיות חיים מאושרים יותר.