בימינו זה לא בעיה למצוא פסיכולוג , אף לאנשים מסוימים חשוב להשיג אחד בעל רקע תרבותי מסוים וזה עלול להקשות על החיפוש. במקרים מסוימים יש בעיה להגדיר את התכונות הנחוצות לפסיכולוג טוב. מה לעשות עם נתקלתה בכזה מצב, וכיצד להבין לאיזה פסיכולוג אתה זקוק?

 

חייבים למצוא פסיכולוג מקצועי

 

איך הבדלים תרבותיים אמורים להפריע לטיפול?
בגלל הבדלי תרבות, הרבה אנשים שואלים האם הם באמת זקוקים לפסיכולוג. יש כאלה שעבדו עם פסיכותרפיסט מרקע תרבותי שונה. לעתים קרובות זה היה לא נוח כי הם מצאו את עצמם מלמדים איש המקצוע את היסודות הבסיסים של נתיב החיים שלהם.
חווייה זו משתנה מלקוח ללקוח, אך לעתים קרובות מטופלים נתקלים בגזענות, לאומנות, שוביניזם, הומופוביה ועוד מיקרו-ומאקרו אגרסיות בעבודה או בחיים פרטים. אמנם ביעוץ פסיכולוגי יש מקום ללמידה והעשרה הדדית. פסיכולוג שפוי חייב לדעת בעצמו איך גזענות, הומופוביה, טרנספוביה או שוביניזם נראים בימינו ולאיזה רגשות גורמים למי שנפגע מהביטוים שלהם..

 

הבעיה בהבדלי בניסיון.
מספר לקוחות ניתקלו בפסיכולוג שהעיר הערה בורה או מזלזלת (שחורה, מוזרה, טרנסגנדרית, למשל). זה, כפי שאפשר לדמיין, יכול לגרום לבעיות די רציניות עם אמון כמו כן לעלות שאלת הצורך בפסיכולוג שכזה. סוג של אי-הכרה בבעיה קיימת מפר את האמון בין הלקוח למטפל. אחרי קבלת ניסיון שלילי בתחום הפסיכולוגי יש אנשים שקשה להם להאמין שוב ביעילות של עזרה פסיכולוגית ובנחיצותה.
מכיוון שפסיכולוגים נתפסים לעתים קרובות בתור דמות סמכותית, אינטראקציה כזאת יכולה להיות מאוד כואבת ולגרום לאנשים רגישים תחושה של חוסר תקווה. זה קטע רגיש אצל בעלי צבע עור שונה, מהגרים, נשים, או אנשים בעלי העדפות מיניות שונות או זהות מינית לא מוגדרת. חשוב להבין שאם פסיכולוג מסוים לא מתאים לך, זה לא אומר שאין צורך בפסיכולוג בכלל, אתה רק צריך למצוא מומחה טוב ואז אתה באמת תוכל לקבל את העזרה שאתה זקוק לה.

 

 

שינוי דינמיקה במרחב הטיפולי.
בהקשר הרחב יותר של החברה, לאנשים השייכים לקבוצות הנ”ל לעתים קרובות אומרים כי סיפוק הצרכים הבסיסיים שלהם הוא משהו “מיותר”. כברירת מחדל, מה שמוצע לכולם, אמנם שימושי,אף לא אופטימלי עבור כלל האנשים. כאשר אתה עובד עם מחוסרי תחושה תרבותית , בקשות להכרה בצרכים מיוחדים עשויות להיראות כמו משהו מיותר ואופציונלי.

 

באילו מקרים זקוקים לפסיכולוג?

 

פסיכולוג נדרש בכל מקרה קשה בחיים – אי נוחות נפשית, בעיות פסיכולוגיות וכדומה. כיצד פסיכולוגים יכולים לעזור ליצור שינוי חיובי? למעשה, לא נדרש כלום מעבר לאתיקה המקובלת של הקהילה הפסיכולוגית. זוהי חובתנו המוסרית כפסיכותרפיסטים – לאפשר ללקוחותינו לבטא את רגשותיהם בסביבה בטוחה. ולקבל את הרגשותיהם כפי שהם, בכבוד.
אם לקוח אומר שהוא זקוק לפסיכולוג של לאום או מין מסוים, כי זה חיוני להצלחת הטיפול, ואיש מקצוע לא עומד בקריטריונים האלה אפשר להשתמש בזה כהזדמנות להיות תומך יותר, ולהרחיב את היכולות והתפיסה של הלקוח הפוטנציאלי. אחרת, זה עלול לגרום נזק לא מכוון.

 

למה אנשים זקוקים בפסיכולוג?

 

פסיכולוג אישי או משפחתי נדרש כדי לעזור להתמודד עם החוויות והבעיות שלך. כלקוח פוטנציאלי, אתה יכול וצריך לשתף את ההעדפות וציפיות שלך מעזרה פסיכולוגית. זה חשוב מאוד להצלחת הטיפול. כאשר יש בחירה קלה של פסכולוג, כמו ב helpoint זה הופך את החיפוש לקל יותר. ייתכן העדפות בחירה שלך הן:

– צעיר או מבוגר
– בעלי ניסיון עבודה עם בעיות מסוימות או אנשים מקטגוריה מסוימת
– דת מסוימת
– לאום

אם יש לך צורך דחוף בטיפול פסיכולוגי, מציאת פסיכולוג נכון, טוב ומקצועי הוא הגורם המכריעה. אחד המדדים החשובים ביותר לעזרה פסיכולוגית מוצלחת, ואולי הדבר היחיד שבהחלט הכרחי, הוא התפיסה התקדמות והצלחה של הלקוח. זה אומר שאם יש לך צורך מסוים וזה חשוב לנוחיותך, אתה בהחלט צריך לבטע את זה – דבר מאוד חשוב להתייעצות יעילה עם מומחה וקבלת עזרה בפתרון הבעיות שלך בהמשך.
.