מרכז פסיכולוגי

 

ישנם כמה סוגים של מרכזים פסיכולוגים. חלקם מתמקדים בטיפול בסמים ואלכוהול, אחרים יכולים להתמחות בבעיות התנהגותיות כגון דיכאון, לחץ, חרדה, בעיות משפחתיות, גירושין, אובדן של אדם אהוב, התמכרות, וכו’. חלק מהמרפאות והמרכזים הפסיכולוגיים דורשים טיפול בתנאי אשפוז, כאשר אנשים הנמצאים בתהליך שיקום חיים במרכז פסיכולוגי ומקבלים טיפול 24 שעות ביממה. אחרים יכולים להציע טיפול נמרץ וטיפול חוץ, שמאפשר לאדם לגור בבית ולבקר פסיכולוג בזמנו הפנוי. עבור אדם המבקש עזרה ועצה מפסיכולוג מנוסה, חשוב לשקול את כל האפשרויות הזמינות ולבחור מרפאה, מרכז, תכנית ושיטה של ייעוץ המתאימה ביותר להעדפות אישיות שלו. בחירת הטיפול הטוב ביותר עבורך ושיטת הטיפול הטובה ביותר יכולה להגדיל את הסבירות לשיקום בריא ומוצלח.
חייבים לזכור,כי עזרה יעילה ומקצועית מפסיכולוג יכולה לעזור לך לשנות את החיים לטובה ב-360 מעלות.

 

מרכזים ליעוץ פסיכולוגי

 

מרכזים לטיפול פסיכולוגי מצאים את האפשרויות הבאות:
אישפוז מלא: רוב המוסדות הפסיכולוגיים של אשפוז מלא מטפלים בבעיות כגון אלכוהוליזם והתמכרות לסמים. זה דורש מאדם המבקש להגמל מהתמכרות להכנס מיד לשלב סילוק הרעלים שמאפשר לאנשי רפואה מוסמכים לפקח על תהליך הגמילה ולטפל כראוי בתסמיני גמילה שיכולים להיות רציניים. אנשים שסובלים מהתמכרויות התנהגותיות, כמו הימורים והתמכרות למין, בדרך כלל לא עוברים טיהור גוף. לאחר תהליך סילוק רעלים, אדם המבקש גמילה יכול לקבל טיפול פסיכולוגי דרך ייעוץ אישי וקבוצתי במרכז מיוחד. לצורך השגת התוצאות הטובות ביותר, ברוב המקרים טיפול כזה מותאם אישית עבור כל אדם. ישנם סוגים רבים של מרכזי טיפול באשפוז, בהם מטופל עובר תהליך גמילה בתנאים הנוחים ביותר. מרכזי רבים כוללים תוכניות איחודיות, לפי גיל, מין או תוכנית רוחנית מיוחדת. משך זמן השהייה לתוכניות גמילה באשפוז הוא בדרך כלל כ-30 יום, אבל שהייה ארוכה או קצרה יותר יכולה להיות הכרחית בהתאם לנסיבות הספציפיות של המטופל.
טיפול באישפוז יום: סוג זה של טיפול מאפשר לאדם הזקוק לעזרה, יעוץ או החלמה פסיכולוגית לגור בבית למשך כל תקופת הטיפול. סוגי תוכניות טיפול ושיטות הייעוץ יכולים להשתנות. טיפול אינטנסיבי במרפאת חוץ בדרך כלל דורש ממטופל להשתתף בייעוצים נערכים מאחד עד כמה ימים בשבוע, שתלוי ממצבו ועצם הבעיה. לאנשים שסובלים מהתמכרויות מרובות או חזרו להתמכרות אחרי טיפול קודם, אי אפשר להמליץ על טיפול ללא אשפוז מלא. אשפוז יום גם יכול לשמש כטיפול מעקב לאחר אישפוז מלא במסגרת תוכנית גמילה, למשל. ביקור ללא אשפוז במרכז פסיכולוגי מתאים לכל האנשים שסובלים מבעיות פסיכולוגיות שונות כגון דיכאון, חרדה מוגזמת, מתח, התמכרות קלה, אובדן אהוב, בעיות תקשורת ותפיסה של העולם חיצוני. לאנשים כאלה מתאים להתייעץ עם פסיכולוג מוסמך לא יותר מפעם בשבוע, בפגישות של 45-60 דקותכל אחת.

שיקום לטווח ארוך: שיקום לטווח ארוך מיועד למטופל שהשלים אשפוז או שעבר תוכנית בהצלחה. זה יכול לעזור למנוע הישנות. שיטה זו יכולה להיות פשוטה – התייעצויות וקבוצות תמיכה קבועות.

טיפול או ייעוץ קבוצתי: מיועד למטופלים סובלים מהתמכרות חמורה פחות או בעיות התנהגות. במקרים כאלה ייעוץ קבוצתי הינו אפשרות טובה. קבוצות טיפול יכולות להתכנס כל יום, שבועה או חודש, להציע לאדם עובר תהליך החלמה את ההזדמנות לחלוק סיפורים וחוויות התמכרות או בעיות אחרות. טיפול קבוצתי יכול לצאת לפועל באשפוז מלא, כחלק מתוכנית מרפאות חוץ, או שניתן להציע אותו באופן עצמאי באמצעות מוסדות מוסמכים, מתנדבים או ארגונים קהילתיים.

 

מרכז פסיכולוגי בתל-אביב

 

בתל-אביב יש מספר רב של מרפאות פסיכולוגיות ומרכזים מקצועים שבהם פסיכולוגים מספקים סיוע וייעוץ. בתל-אביב אתה יכול למצוא מרכזים שונים בשיטות טיפול, מחירי ייעוץ וזמינות.
מרכזי אשפוז פסיכולוגי ומרפאות חוץ תל-אביבים לרוב מצוידים היטב, נוחים לשהיית המטופל, והכי חשוב, מעסיקים פסיכולוגים ופסיכיאטרים מנוסים. יש לציין כי מרכזים כאלה קיימים לא רק בתל-אביב, אלא גם בערים אחרות. יחד עם זאת, בערים קטנות קיימת בעיה של פסיכולוגים מיומנים. היום מומחים רבים משורה ראשונה, בעלי נסיון וידע בתחום הרפואה לא רוצים לעבוד בערים קטנות, רובם עוברים לתל-אביב או לעיר גדולה אחרת. זה מקשה על קבלת עזרה פסיכולוגית טובה בערים קטנות. כיום, בעיה זו נפתרת בקלות באמצעות האינטרנט, ללא שום תלות במקום מגורים או מרחק מעיר הגדולה הקרובה ליישובך – אתה תמיד יכול להשתמש בשירותים של פסיכולוג ולקבל עצות איכותי באינטרנט.

 

מרכז פסיכולוגי אונליין

 

סוג נוסף של עזרה פסיכולוגית, הם מרכזים פסיכולוגיים אונליין, או שירותי סיוע פסיכולוגיים באינרנט, כגון . HelpPoint . המרכזים האלה עובדים באינטרנט ומספקים עזרה פסיכולוגית איכותית באמצעות שיחת וידאו או התכתבות עם פסיכולוג.
לשירות סיוע פסיכולוגי אונליין יש יתרונות עבור אנשים שלא זקוקים לאשפוז.
– זה מאפשר לקבל עזרה ועצה מטובי המקצו בלי לצאת מהבית, ללא קשר למקום מגורים;
– ייעוץ פסיכולוג אונליין הרבה יותר זול מהתייעצות דומה במוסד, אשר נושא את כל העלויות של השכר, חשמל, טלפונים, עובדים וכדומה;
– שירות סיוע פסיכולוגי אונליין, לוקח עליו את כל האחריות של בדיקת ניסיון, השכלה, והמלצות של בעל המקצוע, כמו כן עוסק בבחירת פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים המתאימים ביותר למטופל – דבר שמאפשר לחסוך ללקוח זמן מיון עצמאי בין אלפי מומחים שמצאים שירותיהם במרחב המקצועי.

 

 

מאחלים לכם כל טוב בדרך להחלמה !